Januártól életre hívhatják a Magyarország - törvényi szövegezésben Kárpát-medence - területéhez köthető termékek összegyűjtésére és menedzselésére szolgáló hivatalt. Neve a Magyar ÉrtékTár - Hungarikum Ház, könnyen rövidíthető verzió lenne (MÉT-HH), ami több tízmilliárd forintos forrással a kezében, a puszta terméktámogatás mellett akár a források 20-40 %-át is felhasználnák ezen termékek fejlesztésére, arról nem is beszélve, hogy a nemzetközi eredetvédelem és a piaci alapú menedzsment terén is segítséget nyújtanak.
Ez nagyon szép, nagyon jó, nagyon segítőkész. Csakhogy milyen terméktámogatást nyújthatnak a házipálinkának? Hogy a Józsi bácsié kevésbé pancsolt, több gyümölcsöt látott, nem cukrozta agyon a cefrét? Érdekelne, hogy a házi disznósajtot hogyan tervezik nemzetközi piacra vinni? A külföldi magyarokon kívül talán a kínaiak vagy a mongolok eszik meg ezt a belsőség-turmixot. A Tokaji, a Pick és a hasonlóan veretes nevű termékek esetében ezzel a hivatali igazgatással nincs gond, de a hungarikumok ott kezdődnek, amiket felsoroltam.
Remélem, a Cool TV sorozata sem kallódik el, lehetne a főcíme a hivatali honlap induló videója.